Obejmuje to modele Acura ILX, Alfa Romeo Giulietta (940), Audi A3, Buick Verano, BMW serii 1, Lexus CT, Infiniti Q30, Mercedes-Benz A-Class, Mercedes-Benz B-Class oraz Volvo V40.Premium compacts konkuruje z dobrze wyposażonymi samochodami klasy średniej (nie luksusowymi), klasy średniej (na poziomie kierowniczym), klasy średniej (na poziomie klasy) oraz z dobrze wyposażonymi samochodami klasy średniej (nie luksusowymi).

Auto zastępcze a styl nadwozia

Premium compacts może dzielić się komponentami z masowymi samochodami marki Marque (na przykład Audi A3 dzieli się w dużej mierze swoją inżynierią z tańszym Volkswagen Golfem) lub mieć mniej wyrafinowane platformy w porównaniu z pojazdami wyższej klasy (takimi jak Mercedes-Benz B-Class, który jest napędem na przednie koła w porównaniu z droższymi samochodami innych marek, które są napędem na tylne koła). Jednak BMW serii 1 zachowuje konfigurację napędu tylnych kół z silnikiem wzdłużnym i przednim w droższych BMW. Więcej na https://poznanwypozyczalnia.pl/.

Styl nadwozia jest zazwyczaj przyczepą typu hatchback lub kompaktową, wcześniej kojarzoną z samochodami ekonomicznymi, ale zyskującą popularność w Stanach Zjednoczonych ze względu na swoją użyteczność. Od 2013 r. istnieją małe luksusowe limuzyny, takie jak Audi A3 i Mercedes-Benz CLA-Class. Luksusowa marka i styl, wysokiej jakości materiały do wnętrz, szeroka gama wygodnych funkcji oraz wydajne układy napędowe są kluczem do odróżnienia ich od masowych odpowiedników rynkowych (błąd Cadillaca Cimarrona) i uatrakcyjnienia ich wśród konsumentów.

Auto zastępcze na drodze

Auto zastępcze a luksusowe/kompaktowe samochody klasy kierowniczej klasy podstawowej

Kategoria ta znana jest w Wielkiej Brytanii jako kompaktowy samochód typu executive, gdzie określa zarówno przedział cenowy, jak i wymiary pojazdu. W Stanach Zjednoczonych istnieje szersza kategoria, nazywana luksusem na poziomie podstawowym, która obejmuje zarówno najniższe pojazdy w asortymencie marek luksusowych, jak i najlepsze modele niektórych marek nie luksusowych. Wymiarowo, kompaktowe samochody klasy kierowniczej są mniejsze niż samochody średniej wielkości, a czasami nawet mniejsze niż kompaktowe/małe samochody rodzinne.

W masowych samochodach kompaktowych stosuje się zazwyczaj ekonomiczny układ silnika poprzecznego z napędem na przednie koła, dobrze dostosowany do silnika 4-rzędowego, co również maksymalizuje przestrzeń wewnętrzną. Najbardziej kompaktowe samochody kierownicze to tylne koła z silnikami wzdłużnymi, w celu poprawy stabilności i sterowności oraz w celu dostosowania się do większych rozmiarów silników o wyższych osiągach (prostych-6, V6, rzadko V8), z silnikami o wyższym przełożeniu, z napędem na cztery koła, które często dostępne są również silniki o bardziej skomplikowanym układzie kierowniczym. Silniki o mniejszych gabarytach mają również większe gabaryty wykonawcze, aby dostosować się do silników o wyższej mocy.