Według Komisji Europejskiej segment „pojazdów luksusowych” jest klasyfikowany jako segment F. Jednak granice między tradycyjnymi segmentami stają się coraz bardziej zacierające i rozmyte, ponieważ cechy pojazdów luksusowych stają się standardowym wyposażeniem nawet w małych samochodach.

Wynajem samochodów a wiele wypożyczalni samochodów

ACRISS jest systemem kodowania używanym przez wiele wypożyczalni samochodów w USA do klasyfikacji pojazdów (ale nie marek czy namiotów). System obejmuje kategorie „Luxury” i „Premium”. Wynajem samochodów poznanwypozyczalnia.pl.

  • Australia: W Australii do celów podatkowych samochód luksusowy definiuje się jako samochód osobowy, którego wartość przekracza określony próg (patrz: podatek od samochodów luksusowych).
  • Francja: We Francji stosuje się termin „voiture de luxe”.
  • Niemcy: W Niemczech używa się terminu „wyższa klasa” (niemiecki: Oberklasse).
  • Japonia: W Japonii termin ten stosuje się do pojazdów w górnym zewnętrznym przedziale wymiarowym o pojemności skokowej silnika przekraczającej 2000 cm3 , które podlegają obowiązkowi podwyższonego podatku drogowego.
  • Rosja: Na rynkach rosyjskich stosuje się termin „pojazd klasy reprezentatywnej” (автомобиль представительского класа, również tłumaczony jako „pojazd luksusowy”).
  • Stany Zjednoczone: W publikacji Przewodnika dla Konsumenta zastosowano kategoryzację, która segreguje luksusowe pojazdy według ich wielkości i przyznaje, że w ramach danej klasy mogą występować znaczne wahania cen; na przykład miejski samochód marki Lincoln ma stosunkowo niską MSRP (sugerowaną przez producenta cenę detaliczną) w porównaniu z Jaguarem XJ, BMW serii 7, Lexusem LS lub Mercedesem-Benzem S-Classem. Luksusowe segmenty rynku

Wynajem samochodów osobowych

Wynajem samochodów a kompaktowy segment Premium

Klasa kompaktowych samochodów klasy premium jest stosunkowo nowa, ponieważ została zapoczątkowana przez kilka europejskich marek w połowie lat 2000. i zastąpiła ich kompaktowe samochody klasy kierowniczej, tworząc najtańszą ofertę w swojej ofercie. Klasyfikacja jest różna, na przykład w amerykańskim sektorze Consumer Guide Automotive klasy Audi A3 i Mercedes-Benz CLA są uznawane za część segmentu kompaktowych samochodów premium ze względu na podobne rozmiary i MSRP, chociaż w Europie są one znane odpowiednio jako mały samochód rodzinny i kompaktowy samochód wykonawczy.

Dodając do tego pewne zamieszanie, spółka General Motors umieściła Buicka na tabliczce znamionowej „Premium”, aby konkurować z modelami Lincoln (podczas gdy wcześniej konkurowała z modelami Mercury) oraz z napędem na przednie koła Acura i Lexus, podczas gdy Cadillac jest skierowany do segmentu „luksusowego”, który na ogół obejmuje zorientowane na osiągi marki BMW i Mercedes-Benz.

Audi A3 jest przykładem kompaktowego samochodu klasy premium. Segment premium compact skierowany jest do niszowego rynku konsumentów, którzy uznali istniejącą podstawową ofertę luksusu (składającą się głównie z kompaktowych samochodów klasy kierowniczej – patrz poniżej) za zbyt kosztowną. Oferując mniejszy, lżejszy, bardziej paliwooszczędny i tańszy pojazd, premium compacts wprowadza młodych nabywców do luksusowego marka w nadziei na utrzymanie pożądanej lojalności klientów